Menantu Internasional 2: Episod 6-10

Salam semua! Saya baru sahaja habis menonton Menantu International 2 episod 6-10.
fullsizeoutput_131e
 
Sepanjang episod ini, saya rasa isu-isu yang penting yang ditimbulkan adalah
 
1) Kasih sayang antara Aman dan Jamaliah.
Walaupun sudah agak berumur, Jamaliah masih rasa cemburu, menandakan dia masih sayang akan suaminya. Mungkin agak menjengkelkan sebab mereka dah lanjut usia but yea it’s cute haha. Dan kasihan Jamaliah kenek angin ahmar (minor saja). Si Happy ni bengap eh tak tau call ambulans dulu???
 
2) Kemunculan bekas banduan…
Bapa Hana dan Hani muncul dalam kehidupan mereka sekali lagi. Walaupun sudah bercerai dengan Lisa, dia terpaksa tinggal bersama kerana tiada tempat penginapan. Pakwe Lisa pun memberitahu Aman dan Jamaliah HA KAU.
 
3) Sudah jatuh ditimpa tangga
Kasihan Firman dan Happy. Nampaknya mereka berdua harus bekerja keras untuk bayi dan juga rumah. Happy sering dibuli di kerja tetapi tidak mahu mengemukakan isu ini sehinggalah dia terjatuh apabila sedang memanjat bangku. Fir pula dibuang kerja kerana menumbuk majikannya. Walaupun sebab yang diberikan agak munasabah, dia sepatutnya menangani masalah ini dengan betul. So, pendek kata, know your rights @ work ya. Sila rujuk kepada Singapore Ministry of Manpower kalau ada keraguan.
 
4) Pedofilia
Eew? Tapi saya agak kecewa kerana watak pedofil yang dihidupkan nampak macam orang jahat. IMO, dia sepatutnya memakai pakaian yang menarik untuk memikat perhatian kanak-kanak dan juga memegang alat permainan ke…
 
Musim ini lebih personal dan isu-isu yang diketengahkan lebih relevan. Kita dapat mengenali setiap watak dengan lebih dalam dan saya suka. Keep it up.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s