PARTY DIVAAAAAZZZZZZ

Ha kau. Hashtag kau ade? KAU TAKDE. Kau mampo? TAK MAMPO. Diva Azwan Ali VOGUE to the VAAZ pun takde rancangan Parti Divaz tau. Ni untuk si cilik. Diva you, mampu?

Pada mulanya, saya fikirkan ini rancangan MESYO. Sebab lokasi pengambarannya seperti di Mesyo. Pelakon-pelakon dewasa pun tak pernah saya nampak. Fesyen pakaian pun agak Mesyo! Rupa-rupanya rancangan terbitan Mediacorp Suria!

Rancangan ini mengisahkan 3 ekor buduck-buduck mentah baru nak naik. Mereka ada perniagaan sendiri, kau. Iaitu PARTI DIVAZ. HA KAU. Mereka merupakan party planners. Jadi, dalam setiap episod, mereka mempunyai projek. Dan seperti biasa mereka diharungi pelbagai cabaran. Tetapi di akhir episod, pasti ada seseorang yang bakal menyelamatkan situasi mereka! Cliché kan?


Ini Yasmin. Dia yang menubuhkan PARTI DIVAZ. Dia merupakan “boss” ataupun ketua dalam perniagaan ini. Dia yang akan selalu memberi idea-idea kepada projek-projek mereka. Dia  yang paling gedik antara tiga ekor!

Ini pula Sarah. Tak ke MESYO pakaian mereka?? Dia yang bertanggung jawab atas segala jadual dan isu bajet. Ideanya selalu diketepikan kerana dianggap bosan dan biasa-biasa. Kasihan deh loe.


Dan ini Adam. Hmm, lelaki eh? Dia merupakan “geek/nerd” di dalam PARTI DIVAZ ni. Kerja dia adalah untuk mencari sumber barang keperluan parti di laman sesawang. Kalau kerja perlukan internet dia yang akan lakukan!

Hehe comey budak ni. Dalam episod pertama, PARTI DIVAZ harus siapkan parti untuk budak ni. Bajet $1000!

HAHAHA tersedak Azwan Ali. Kalau dia dapat tahu, habis kau kenek KUTUK KAT FB!!! Aku rasa dia panggil kau chipmunk kot. Sampai kau ternangis air mata darah pun dia tetap “why bother why bother WHY BOTHER?” Dalam episod kedua, PARTI DIVAZ ditugaskan untuk membuat parti untuk sebuah kelas. Haha buang duit sak kelas tu tak boleh buat sendiri ke??? Merepek. Tak pernah aku dengar orang nak buat parti untuk kelas panggil party planner.

Rancangan ni saya rasa… Hmm, jangan buang masa anda untuk tonton ya. Kegunaan Bahasa baku amat menjengkelkan dan lakonan mereka amatlah keterlaluan. Setiap kali kata “PARTI DIVAZ” mesti pekik macam bapok baru kenek rogol!

Pada pendapat saya, dalam banyak-banyak drama cilik di suria, tidak ada satu pun yang dapat mengatasi rancangan K14!!! Hahaha memori terindah. Tapi, saya masih tidak tahu mengapa mereka namakan diri mereka DIVA. Diva sangat ke???

Aku tunjuk kau diva sebenar.

Tak dapat ku lihat buduck-buduck mentah yang menggelar diri mereka diva. MANA?

MANA MANA DIVA? SINI MEH AKAK LENYEK MEREKA SEMUA!!

Mana ni? Dah lama akak tunggu sampai tukar baju. Rakan-rakan akak sampai dah disumpah menjadi emas!!

Mana ni DIVA? Akak sempat berdansa sambil tunggu korang semua!

Masih belum sampai? Bukan DIVA la nama tu.
Hahahaha. Tata!

Pengkritik Sandiwara

(Photos are from Suria’s Toggle and Google)

Tinggalkan komen