Jenaka Fakkah Fuzz berat sebelah?

Salam sejahtera, para pembaca setiaku!

Pelawak terkenal Singapura, Fakkah Fuzz akan membuat persembahan Sabtu ini dan untuk mendapat idea, Fuzz telah menanyakan soalan di Instagram Storynya kepada peminatnya.

Untuk persembahan Fuzz Night, dia telah bertanyakan kepada pengikutnya di IG apakah topik yang harus dikupas! Wow, menarik kan? Mengambil maklum balas peminat. Dengan beginilah Fuzz boleh tingkatkan mutu jenakanya!

Tapi, beberapa pembaca Pengkritik Sandiwara telah menghantar DM mengatakan bahawa pelawak botak licin ini ‘berat sebelah’ dalam hal jenakanya.

Eh? Kenapa pula?

View this post on Instagram

Sorry I cannot 😅.

A post shared by Fakkah Fuzz (@fakkahfuzz) on

Oh… Mestilah. Kan kes polis, sampai keluar masuk mahkamah. Tak baik persendakan Aliff Aziz!

Atau kerana… Aliff Aziz bakal abang iparnya… Hmm? Maklumlah, dia kan sedang berdating dengan penyanyi sensasi, Aisyah Aziz.

Mampuslah kalau dia berbual pasal Aliff Aziz. Bukak aib abang ipar. Kenek rejek kalau masuk merisik nanti. Tak ke begitu? Kan? So lebih baik dia zip mulut dia. Or maybe not? Mungkin dia akan selitkan satu dua jenaka tentang Aliff? Who knows.

Bukan itu saja, beberapa jawapannya macam… politically correct. This coming from a comedian.

Oops… mestilah dia jawab dengan sopan santun. Cuba teka siapa yang jadi duta selamatkan plastik sekarang?

Siapa lagi kalau bukan aweknye, Aisyah Aziz. Terpaksalah Fuzz berikan kata-kata positif tentang penggunaan plastik. Kalau tak nanti Aisyah Aziz merajuk!

Kami di Pengkritik Sandiwara percaya bahawa anda juga harus melakukan apa yang anda boleh untuk kurangkan pembaziran plastik! Tapi ada juga individu yang terOVER dalam usaha selamatkan dunia ni…

Dan akhir sekali… jawapan kepada soalan ini.

Soalan ini amat bijak sekali. Ramai orang Melayu/Islam yang memilih untuk melakukan dosa apa saja, tapi bila bab makan babi atau sokong LGBT, terus sedar semua itu haram!

Jawapan yang diberi Fuzz agak pelik. Dia mengatakan bahawa Tuhan yang menentukan halal yang haram. Memang benar. Tapi bukan ke sudah disabdakan bahawa minum arak dan makan babi tu kedua-duanya… haram?

Kami bukan nak cakap apa-apa lah eh tapi dari jawapannya saja korang dapat teka makna tersirat… Kan? Dah terang lagi bersuluh, gitew?

Lainlah kalau soalan dia tentang Robin Hood

Seorang yang mencuri dan memberi balik kepada yang memerlukan. Tu baru pahala Tuhan tentukan, kan? Ni takde… Arak dan babi? 2 wrongs don’t make a right.

View this post on Instagram

Love you my brother. @fakkahfuzz on @okletsgo.sg.

A post shared by dzarismail (@dzarismail) on

Of course… blood OLG katekan. Gitew!

Oh yes. Korang rasa Fakkah Fuzz kelakar ke? Cuba kasi jawapan di bawah, ea?

Kami suka Fakkah Fuzz dalam rancangan Suria ‘Ejen I Cakap‘ dan ‘HA!‘.

Bila boleh kita lihat Fuzz di Suria lagi?

Semoga persembahan Fuzz Night berjalan dengan lancar! iA.

Pengkritik Sandiwara

Bacalah lagi!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s