2020 tahun penuh kemaafan

Salam sejahtera, para pembaca setiaku!

Tahun 2020 ni bukan saja tahun yang mencabar bagi kita kerana wabak besar yang melanda dunia ini. Malah, dunia hiburan setempat juga amatlah panas dan sensasi tahun ini. Banyak sangat skandal dan banyak sekali kenyataan maaf yang dilafazkan!

Ayuh kita singkap kembali apa yang berlaku pada tahun penuh keajaiban ini!


Mister Potato Ghost Pepper

Kita mulakan dengan drama yang tidak begitu meletop tapi amat mencuit hati. Pemuda keras kepala dan mati-mati fikir dia layak menang peraduan online yang dikendali syarikat Mister Potato! Meroyan tak tentu pasal… nasib dia dah lupakan peristiwa itu.

Ibnur Iman

I have no words for this, ma’ams.

Sarah Aqilah

Ekoran isu kembalikan wang $1 sebabkan puff lambat, penyanyi Sarah Aqilah tiber sensasi! Tapi mujur Sarah Aqilah dan syarikat puffnya sudah meminta maaf.

Hirzi Zulkifli

Setelah isu mengenai videonya bersama Dee Kosh memberi kritikan kepada buku sajak Nicole Choo tular, Hirzi keluarkan kata-kata maaf di Instagram dan Facebooknya.

Namun, halaman Facebooknya sudah tidak lagi wujud dan kenyataan itu tiada lagi di IGnya. Ayuh kita husnuzon, mungkin dia dan Choo sudah berdamai secara peribadi!

OKLETSGO

.

Perlu ke Min jelaskan hal ini?

Nadiah M Din

Clown of the year. Korang jangan lupa dapatkan vaksin bagi Covid-19 bila dah boleh nanti ye?

Hans Ashrie

Pemenang Aku DJ Ria ini sudah tidak lagi bekerja di Mediacorp, kurang 5 tahun bertapak di stesen radio itu. Berita yang mengejutkan ini menggemparkan lagi industri tanahair sebab radio semakin tidak relevan, gitew.

Norfasarie

Usahawan selebriti ini didenda atas sebab-sebab tertentu. We had to laugh.

Ateeqah Mazlan

Again, self-explanatory.

ILYHONEY

Banyak skandal dia tahun ni, tak tau mana nak start. Kelakar lah dia!

Aliff Aziz

Alhamdulillah, sekarang dia dah bebas dari penjara dan kini bersama keluarga tercinta di Malaysia!


Itulah rumusan skandal-skandal meletop yang berlaku pada tahun penuh kepedasan ini dalam dunia hiburan Melayu sejagat! Semoga tahun depan lebih sensasi, lebih panas dan lebih hangat!

– Pengkritik Sandiwara

1 comments

Tinggalkan komen